Tunel do spółki
Treść
Konkretyzują się plany dalszej modernizacji ul. Konopnickiej w Oświęcimiu. Zarząd Dróg Wojewódzkich, któremu podlega ta droga, oczekuje jednak wsparcia finansowego ze strony miasta. Drugi etap obejmuje budowę tunelu pod linią kolejową z Oświęcimia do Skawiny.
Modernizacja Konopnickiej została ujęta w Oświęcimskim Strategicznym Programie Rządowym. W ramach pierwszego etapu, który został już zakończony, zbudowano rondo na skrzyżowaniu Konopnickiej z ul. Nideckiego i Pod Mostkami.
Zarząd Dróg Wojewódzkich początkowo nie zamierzał podejmować się prac związanych z drugim etapem przedsięwzięcia. Pod koniec sierpnia poinformował jednak, że budowa tunelu została ujęta w planach inwestycyjnych samorządu województwa na lata 2004 - 2006. Inwestycja planowana jest do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego Województwa Małopolskiego.
Warunkiem umożliwiającym zgłoszenie tego zadania do programu jest w 2004 roku zapewnienie na ten cel kwoty 3 mln 250 tys. zł, z czego ponad 1,62 mln ma pochodzić z OSPR, około 1,12 mln z budżetu ZDW, a 500 tys. zł ma wyłożyć Oświęcim. Na najbliższej sesji radni podejmą decyzję, czy miasto wejdzie do tej spółki.
Pieniądze na udział Oświęcimia w tym przedsięwzięciu mają pochodzić z oszczędności na innych inwestycjach, w tym przebudowie ulic Berka Joselewicza, ks. Knycza i ks. Bosko, budowie ul. Batorego i parkingu przy ul. Szpitalnej.
Tunel ma istotne znaczenie dla poprawy dojazdu do Oświęcimia od strony Krakowa
Autor: WJ
Tagi: tunel