Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Porozumienie Kęt i powiatu

Treść

Wczoraj władze gminy Kęty podpisały porozumienie z władzami Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu w sprawie prowadzenia w budynku Urzędu Gminy w Kętach dwóch Wydziałów Starostwa. Umowę zawarto na czas nieokreślony.

Na mocy porozumienia powiat zobowiązał się do prowadzenia Wydziałów Architektury i Budownictwa oraz Komunikacji i Transportu w Kętach.

- Nasza gmina nieodpłatnie udostępni pomieszczenia w budynku Urzędu Gminy, sprzęt komputerowy wraz z oprogramowaniem, pokryje koszty mediów, ubezpieczenia sprzętu, rachunki telefoniczne - informuje Zbigniew Pilarczyk, sekretarz gminy Kęty. - Umożliwi także kopiowanie dokumentów, przesyłanie ich faksem czy pocztą elektroniczną, a także dowóz dokumentów dwa razy w tygodniu samochodem służbowym pomiędzy Starostwem a Urzędem Gminy. Ponadto w naszej kasie będą pobierane bez prowizji opłaty na rzecz tych Wydziałów. Gmina zobowiązała się także do corocznego wspierania finansowego Starostwa w zakresie ich prowadzenia.

W tym roku Kęty przeznaczą na działalność obu Wydziałów 88 tys. zł, z czego 58 tys. pochłonie opłacenie dwóch etatów pracowników Starostwa, a 30 tys. zakupy inwestycyjne - stanowiska do produkcji praw jazdy.

Co rok, w ramach prac nad budżetem gminnym, zadanie pomocy finansowej Starostwu w zakresie prowadzenia tych dwóch Wydziałów będzie aktualizowane. Gmina będzie miała 50-proc. udział w inwestycjach w tych placówkach i opłacać będzie dwa etaty pracownicze.

Porozumienie zawarto na czas nieokreślony, co rok będzie aneksowane, a okres wypowiedzenia dla obu stron wyznaczono na 6 miesięcy.

- Liczymy, że wydatki na te Wydziały będą rekompensowane sprawną obsługą naszych mieszkańców - mówi Roman Olejarz, burmistrz Kęt.



Autor: WJ

Tagi: kęty kety